Leverans och betalning
Leveransvillkor
Du hämtar maskinen monterad & klar i vår butik. Då har vi packat upp och monterat ihop maskinen och gjort leveransservice så den är fullt körklar. Har du ingen släpvagn kan du låna en av oss.
Behöver du hjälp med hemleverans av din nya maskin ordnar vi det, kontakta oss för prisuppgift.
Vi har i nuläget tyvärr ingen möjlighet att skicka maskiner med speditör!
Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när vi bekräftat beställningen genom kontakt via telefon eller mejl. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand.
Pris
I priserna ingår moms med 25 %. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som vi inte råder över, t ex väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms.
Betalning
Du kan välja mellan följande betalningsalternativ:
Betala varan när du hämtar den hos oss i butiken.
Faktura innan leverans – Fakturan skickas per mail inom två arbetsdagar från att du beställt din vara. När betalning är oss tillhanda levereras varan.
Leveranser
Leveranstid
De artiklar vi har på lager levereras normalt inom 1-2 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din betalning/påskrivet finansavtal. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara längre.
Leveransförsening
Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Garanti – Reklamationsrätt
Vi säljer alla produkter med den garanti respektive reklamationsrätt som respektive generalagent tillämpar för konsumenter. Garantin och reklamationsrätt gäller den första köparen. Garanti- och reklamationsrätten täcker inte transportkostnader till eller från auktoriserad verkstad eller förlorad arbetsinkomst.
Garanti- och reklamationsrätt gäller ej för fel förosakade av: överbelastning eller ovarsamt användande, olycka eller annan yttre åverkan, att produkten modifierats så den ej övernsstämmer med orginalskicket, fel förorsakande av att service och reparation ej skett inom föreskriven tid eller ej genomförts av auktioriserad verkstad. Garanti- och reklamationsrätten gäller ej för normala förslitningsdetaljer eller batterier.
Reklamationsrätten omfattar alla ursprungliga fel, det vill säga fel som fanns vid leverans, samt fel som kan härledas till fabrikationsfel. Gäller det t ex handhavande fel eller felinställd vara måste vår serviceverkstad debitera dig kostnaden. Detta gäller även i de fall vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv.
I händelse av fel kontaktar du oss inom skälig tid, normalt senast 14 dagar efter att felet upptäcktes, via telefon 0176-230016
Vill du reklamera din vara skall du omedelbart kontakta oss. Spara alltid kvitto
Ångerrätt
Vid åberopande av Ångerrätt vill vi att följande beaktas:
– Meddela oss och returnera beställningen inom 14 dagar efter det att du har mottagit beställningen eller en väsentlig del av den.
– Varan ska vara i oförändrat skick, dvs oanvänd, ej förstörd eller skadad.
– Returnera varan i produktkartongen med det avsedda inneremballaget.
– Varan ska vara komplett.
Vi förbehåller sig rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera kostnad för de saknade delarna.
Återbetalning
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. Se även konsumentverket och distansavtalslagen.
Så här gör du en retur:
Du kontaktar oss på tel 0176-230016 eller kommer in till oss.
Var noga med att tydligt ange ditt namn, adress och telefonnummer.